Sunday, May 10, 2015

Nädal möödas

Minu esimene nädal Shiandas on möödunud, olen vaikselt juba kohanenud. Nädala jooksul tutvusin Mondo poolt toetatavate sõpruskoolidega: Khabakaya, Munganga, Eshiakulo ning erivajadustega laste Rise&Shine'i kooliga. Esimesed kolm kooli asuvad külakeskusest natuke kaugemal ja kohale jõudmiseks on vaja kasutada mootorrattatakso teenust. Peab ütlema, et on päris mõnus kerge adrenaliinilaksuga maisipõldude vahel mootorratta tagaistmel mööda käänulisi ja auklikke teid sõita. Mitte mingit irooniat. Ma juba ootan, et saaks jälle mõnda kooli külastada. Mootorrattataksoga otse loomulikult. 
Ma ei saaks öelda, et külastatud koolid oleks mulle väga suurt üllatust valmistanud. Mul oli päris hea ettekujutus, et mis siin on ja mis siin ei ole. Kodutöö oli ühesõnaga suhteliselt hästi tehtud. Jäi ka mulje, et kohalikud õpetajad vajaksid natuke uuemaid teadmisi aktiivõppe-meetoditest. Ja selleks ma siin ju olengi, ei jõua ära oodata kogemuste vahetamist kohalike õpetajatega. 

Muuhulgas sai koolidele kohale toimetatud ka vajalik inventar, mis tänuga vastu võeti. Kes sai tekid, kes sai lauad-toolid. Kui vaja, istuvad kohalikud lapsed kasvõi põrandal, aga kooli õppima nad tulla tahavad. Natuke sai vajaliku inventari puudust leevendatud, aga eks pikk tee on veel minna. Küll aga kohale jõutakse, samm sammu haaval. Ma ei kahtle selles hetkekski. Ma olen nädala jooksul jälginud kohaliku mittetulundusorganisatsiooni WEFOCO ja MTÜ Mondo eestlastest vabatahtlike Janika, Kaie ja Alari tööd ja mul pole mitte mingit kahtlust, et tulemus saab olema hea. Kohalikud aktivistid pluss eesti vabatahtlikud, tulemuslik sümbioos. Olen näinud ka hetkelisi tagasilööke, aga see käib asja juurde. Mul on hea meel selle üle, et ühiskonnaõpetuse õpetajana olen ma nüüd "asja sees", näen vabatahtlikutöö "köögipoolt". Enam ma ei pea oma tundides lähtuma teoreetilistest teadmistest. 

                                                Kõik tarkuseterad tuleb usinalt kirja panna

Tekid Rise&Shine koolile

                                                             Koorem peale ja minek!

                                                        Lauad ja toolid Eshiakulo koolile

Ilmselgelt tähelepanu keskpunktis

1 comment :

  1. Paluks rohket pildimaterjali ka floorast ja faunast ja natüürmorte rohkem :)

    ReplyDelete