Algab töö
Meie esimeseks suuremaks ettevõtmiseks Shiandas on digipädevuse koolituse korraldamine St. Patrick´s Ebubere koolis. Tegemist on Eesti mõttes keskkooli/gümnaasiumiga, kus käivad 14-18 aastased tüdrukud ja poisid läbisegi. Neljaklassiline keskkool (secondary school) lõpeb eksamitega kõikides ainetes. Ühes klassis õpib tavaliselt 50-60 õpilast, kelle õpetamise, kasvatamise ning haldamisega saab hakkama üks õpetaja.
Keenias üldisemalt on õpetaja amet populaarne ning õpetajaid on koolitatud riigi poolt palju. Siiski pole riigil raha, et kõiki palgal hoida, mistõttu on on konkurents suur. Samal ajal on ühele töötavale pedagoogile langev koormus väga suur ning jaanuarist novembrini vältav kooliaasta pingeline. Suur töökoormus omakorda kahandab võimalusi viia sisse muudatusi ja uuendusi ning seeläbi saadava hariduse kvaliteet kannatab.
Tee kooli
Tee kooli viib Shiandast bodabodaga ning kulgeb kohati üsna väikseid teid pidi. Esimesel korral tuleb meiega kaasa ka PAPO esindaja Jose Chibata, kes plaanib kohapeal algatatud koostööprojekte tulevikus jätkata. Chibata päevi näinud boda meid mõlemat kanda ei jaksa, mistõttu läbib Marten pool teed jala nautides linnulaulu ning kohalike tähelepanu. Sõltumata liikumisvormist on kohale jõudes silmad ja nina punasest tolmust pungil, kuid motivatsioon panustada jätkuvalt laes.
Kuna 2020.
aastal, kui Covid-19 puhang oli täies hoos, olid koolid Keenias suletud, siis
töötab Ebubere kool ka vaheajal. Sellel ajal ei toimunud ka meie mõttes koduõpet. Õpetajad küll edastasid õpilastele paberil õppematerjale ning ka õpikud/töövihikud olid saadaval, kuid võimalust tehtud tööd kuidagi kontrollida või hinnata polnud. Kaotatud aega tasa teha või lünki täita otseselt ei üritata, kuna uut materjali on peale tulemas lihtsalt liiga palju.
Saabumegi vaheaja esimesel päeval ning
toimumas on palju. Ehitatakse uut hoonet klassiruumideks, kõik ülejäänud hooned
saavad uue värvikihi nii seest kui väljast. Etteruttavalt võttis uue hoone
ehitus ning kõikide ruumide korrastamine ja üle värvimine kokku umbes kaks nädalat. Senikaua
istuvad õpilased hoovis ning toimub kordamine eksamiteks, eksamite sooritamine ning
hiljem tavapärane õppetöö. Vihmaga õppetööd niiehknaa ei toimu, kuna teed
muutuvad kiiresti läbimatuks ja õpetajaid/õpilasi kohale lihtsalt ei saabu. Samuti on võimatu vihmaga siseruumides tunde läbi viia, kuna puuduvad laed ning üles vaadates vaatab vastu plekk-katus. Kõrva järgi täitub ruum vihma ajal vähemalt 100 dB müraga ning ka iseenese mõtete kuulmine on raskendatud. Keenias kohapeal tähendab vihm üldisemalt, et suurt
midagi ei toimu ning elu jääb ootele.
Kogu õppetöö ongi
eksamite võimalikult edukalt läbimisele suunatud. Toimub tuupimine, drillimine
ning tugevas raamis toimetamine. Õpetajaid motiveerib sedalaadi õpetamisvormi
kasutama ka heade eksamitulemuste eest makstav lisatasu. Õpilased omandavad
informatsiooni enamasti läbi nägemismeele ning materjali läbi kirjutamise, kuulates ja
kaasa mõeldes hajub tähelepanu kiirelt.
Õpetajatele pakutakse ka kooli poolt lõunat ning hommikul teed.
Koolitus alaku
See info muudab meie olukorra keeruliseks. Tundub, et keskmiselt on õpetajate teadmised madalamad, kui ehk programmiga pihta hakkamiseks vajalikud. Lisaks tekitab peavalu mõte, et kui isegi õpetajatele koolituse käigus vajalikud teadmised edasi anda poleks neil võimalik omandatut hiljem praktiliselt koos õpilastega harjutada.
Lepime kokku, et naaseme paari päeva jooksul, et kaardistada õpetajate soovid täpsemalt ning lepime koolituse sisu ning ajakava kokku. Esialgu tundub, et mõju avaldamiseks peame oluliselt algselt planeeritu ümber mõtlema ning alustama väga elementaarsetest elementidest nagu näiteks projektori/ekraani kasutamine, mis on Internet ja kuidas seal käituda ning kasuliku info veebist otsimine ning esitamine.
No comments :
Post a Comment